Seafile kliens bejelentkezés, jelszó frissítés

 

1. Belépés böngészőből

2. Belépés klienssel

3. Belépés spamszűrési jelszó változtatás után

 

 

1. Belépés böngészőből

A Seafile egyéni tároló/felhő szolgáltatás többféleképeen használható. Böngészőn keresztül is elérhető a https://mydrive.kfki.hu/ weboldalról.

Itt a belépéshez a Single Sign-On opciót kell használni:

webes login

 

Ez átirányít az alábbi weboldalra, ahol az email címünkkel és a spamszűrési jelszóval jelentkezünk be.

login

 

 

2. Belépés klienssel

A szolgáltatás igénybevételéhez használhatjuk a Seafile kliensprogramot. Igy a felhővel szinkronizált mappákat hozhatunk létre a gépünkön. A szinkronizált mappába másolt fájlok átkerülnek a felhőbe.

A Seafile kliensbe az intézeti email címmel és a spamszűrési jelszóval tudunk bejelentkezni.

 

A https://www.seafile.com/en/download/ weboldalról tölthető le a Seafile kliens Windows, Linux vagy Apple gépekre. Linux rendszernél telepítési útmutatót találunk.

A kliens indításkor bekéri a megosztott gyökérkönyvtár nevét. Majd következik a fiók hozzáadása.

A fiók létrehozásakor a kliensen a  "Single Sign On" linkre kattintva tudunk bejelntkezni:

 

Single Sign On

 

Itt előszőr a Seafile szerver címét kell megadnunk. Ez esetünkben a https://mydrive.kfki.hu

 

szerver megadása

 

Majd a megjelenő panelen az email címünkkel és a spamszűrési jelszóval jelenkezünk be.

 

felhasználó, jelszó

 

Majd hozzá kell járulnunk a Seafile kliens hozzáféréséhez a címünkhöz:

 

Sibboleth jóváhagyás

 

Ezután már használhatjuk a Seafile klienst.

 

 

kliens felület

 

 

3. Belépés spamszűrési jelszó változtatás után

Megváltoztatott spamszűrési jelszó esetén nincs más dolgunk, mint a bejelnetkezésnél az új jelszót megadni, mivel a kliens nem tárolja el a "Single Sign On" bejelentkezést.

A kliens elíndításakor kattintsunk a "login" linkre.

 

login

Ezután a megjelenő panelen beírhatjuk az email címünket és az új spamszűrési jelszót.

login email jelszó

 

Amennyiben a régi, hibás jelszóval jelentkezünk be, hibaüzenetet kapunk. A panel alján újból beírhatjuk az email címünket és a spamszűrési jelszót.

 

Hibás jelszó

 

Ha nem  jegyeztettük meg korábban a hozzájárulásunkat, akkor most ismét jóvá kell hagynunk az email címhez való hozzáférést. Jegyeztessük meg ezt a hozzájárulást a "Remember" checkbox bejelölésésvel.

hozzájárulás

 

Végül újra használhatjuk a klienst.

 

kliens felület